Tuesday, January 20, 2009

BERDOA Moga Allah Kuatkan Islam dengan Salah 1 Daripada 2 Umar-OMA:(ObaMA @ OsaMA)

Adakah anda masih ingat sejarah di era Fatrah Makkiyyah, ketika Islam menerima tentangan yang hebat daripada musyrikin Mekah, Rasulullah SAW lantas berdoa memohon kepada Allah agar Islam dimulia dan dikuatkan dengan salah satu daripada dua Umar, sama ada Umar Ibn Khatab (Khalifah Kedua) atau Umar Ibn Hisyam (Abu Jahal). Baginda SAW berdoa supaya Allah memberikan hidayahNya kepada salah seorang daripada bangsawan Quraisy itu agar salah seorang mereka akan memeluk Islam dan membantu perjuangan Rasulullah SAW.

Akhirnya, ternyata Allah telah memperkenankan doa RasulNya dengan memilih Umar al-Khattab untuk berkhidmat di jalan agamaNya. Hidayah yang diberikan oleh Allah tidak dapat diduga sama sekali walaupun oleh Umar sendiri yang telah bersumpah untuk menghancurkan Islam dengan kekuatannya. Itulah kekuatan doa seorang Rasul. Bahkan Baginda juga bertitah menyatakan doa itu sememangnya kekuatan dan senjata orang Islam.

Kedua-dua Umar ini telah lama meninggalkan dunia yang fana. Seorang telah bertemu TuhanNya dengan penuh keredaan daripada penduduk bumi dan seluruh penduduk langit. Manakala seorang lagi telah mendapat kemurkaan Tuhan dan kebencian seluruh penduduk bumi dan langit.

Pada hari ini sejarah dua Umar ini kembali lagi. Kali ini dengan nama dua OMA. Seorangnya adalah keturunan hamba abdi kulit hitam yang baru dikenali dunia dengan nama ObaMA. Manakala seorang lagi keturunan petani miskin yang bertukar menjadi jutawan Arab yang telah lama dikenali dunia dengan nama OsaMA. Kedua-duanya berkongsi sejarah, dilahirkan dalam fitrah Islam, tapi adakalanya dipandang sebagai penjenayah. Seorang dilempar dengan jenayah murtad, seorang lagi dilempar dengan jenayah terrorism. Namun kedua-duanya kini sedang menduduki kerusi kepimpinan yang berprestij dan berkuasa tinggi. Seorang menduduki kerusi nombor 1 dunia, Presiden Amerika, polis dunia yang digeruni. Seorang lagi menduduki kerusi nombor 1 aktivis Islam, al-Qaeda , musuh Amerika yang paling dikehendaki. Kedua-dua mereka mempunyai kekuatan tersendiri yang sukar ditandingi oleh mana-mana pemimpin dunia.

Barack Obama. Sebutan Arabnya Barak Obama, Obama yang diberkati. Betapa cantiknya nama itu untuk disebut. Tetapi andai kehadirannya hanya menambah kerosakan kepada dunia, maka nama itu hanya layak disebut sebagai BERAK OBAMA. Semoga Allah memberi hidayahnya untuk dua O..MA. Semoga OBAMA bertaubat dan kembali kepada ajaran Islam. Semoga OSAMA bertekad untuk bermati-matian memperjuangkan Islam.

Justeru saya menyeru kepada seluruh umat Islam dan warga dunia supaya mengungkapkan kembali doa yang pernah diucapkan oleh Rasulullah SAW supaya dunia Islam dimuliakan dengan salah satu daripada dua OMA. Berdoalah memohon kepada Allah, Tuhan Yang Satu, semoga dunia ini akan dimakmur dan didamaikan dengan kepimpinan salah seorang daripada dua OMA ini. Kalau tidak dapat kedua-duanya bersatu, maka cukuplah salah seorang daripadanya dipilih untuk memuliakan Islam dan membawa kemakmuran kepada dunia sejagat. Amin.

اللهم أعز الإسلام بأحد عمرين

4 comments:

  1. Menarik artikel ni. Mudah-mudahan jadi realiti, Islam jadi lebih kuat dengan salah satu OMA.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Terlebih dahulu saya mengucapkan tahniah atas semangat saudara yang bersungguh2 menentang Zionis. Semoga usaha saudara diberkati..

    Saya tidak berpendapat Obama adalah Umar yang harus dimuliakan. Di belakang beliau adalah seorang Zionis, Joe Biden. Obama pula mengaku sebagai seorang Kristian dan pernah berembahyang cara Yahudi.

    Sila ke blog saya kerana ada sedikit perkongsian mengenai kisah ini

    http://tokapi.blogspot.com

    Wassalam..

    ReplyDelete
  3. Waalaikummus Salam.
    Sekarang ini memang OBAMA tidak harus dimuliakan sangat, tapi hanya setelah ia kembali kepada Islam. Itulah yang perlu kita harap dan doakan. Jika doa kita termakbul, alangkah cerahnya masa depan dunia dan Islam.Amin

    ReplyDelete
  4. salam..kt hanya mampu berdoa Obama memeluk Islam..dan kerajaan arab bagun memntag Israel..

    ReplyDelete

JAWATAN KOSONG FIRMA GUAMAN SYARIE Mei 2012 (DITUTUP 26 SEPT 2012)

Adalah dipelawa kepada individu yang berkelayakan dan berminat untuk membina kerjaya dalam bidang SYARIAH untuk menjadi Associate / Partner di Firma ini, sepertimana berikut:


1) Peguam Syarie (Partner)

-Memiliki sijil amalan Peguam Syarie di Negeri Selangor dan lain-lain Negeri di Malaysia.

- Pengalaman tidak diperlukan. Namun keutamaan diberikan kepada individu yang mempunyai sekurang-kurangnya 2 tahun pengalaman beramal sebagai Peguam Syarie sama ada di sektor awam atau swasta.



2) Perunding Muamalat (Partner)

- Memiliki Ijazah dalam bidang Syariah atau setaraf dan Diploma/Sijil Perancang Harta/Kewangan Islam atau kelulusan ikhtisas yang setaraf.

- Pengalaman tidak diperlukan. Namun keutamaan diberi kepada individu yang berpengalaman dan berkemahiran dalam mengembangkan produk hibah, wasiat, amanah dan sebagainya.



3) Pembantu Peguam

-mempunyai kelulusan diploma, pengalaman dan pengetahuan yang relevan dengan bidang guaman syarie.

- gaji ditawarkan mengikut permintaan dan kebolehan




4) Pelatih dalam kamar/ Pelajar amali/praktical/latihan industri

-tertakluk kepada kekosongan dan keperluan semasa.


- CARA memohon: hantarkan resume lengkap ke email juraish@yahoo.com. Calon yang layak akan disenarai pendek dan dipanggil temuduga.








WADAH PERBINCANGAN ISU PERUNDANGAN SYARIAH, SOAL JAWAB AGAMA, KULIAH TAFAQQUH. Kepada semua pengunjung. Semoga blog ini dapat dijadikan wadah perkongsian ilmu dan maklumat. Anda dipelawa mengemukakan pandangan@kemusykilan agama dan undang-undang syariah untuk dimanfaatkan bersama.Setiap rencana yang tersiar dalam laman ini adalah pandangan peribadi daripada penulis blog dan tidak mewakili pendapat atau pendirian mana-mana pihak melainkan dinyatakan sebaliknya oleh penulis.
DECLARE... LA ILAHA ILLA ALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

Translate this blog

English French German Spain Italian DutchRussian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Widget by Daus